Rusya-Ukrayna savaşında mahsur kalan Türk öğrenci memleketine döndü

Yaşam 4.03.2022 10:05:42 0

Burcu Köksal: Bozkurt Bizim Sembolümüzdür

A Milli Futbol Takımı'nın Hollanda ile oynadığı karşılaşma Afyonkarahisar’da dev ekranda takip edildi. Afyonkarahisarlılar, milli heyecana Afyonkarahisar Belediyemiz tarafından Zafer Meydanı’nda kurulan dev ekranda eşlik etti.

EURO 2024'e veda ettik!

Montella: Önümüze yeni hedefler koyacağız, pişmanlık duymuyorum

Vincenzo Montella, "Kendinizi sonraki turnuvalarda da takımın başında görüyor musunuz?" sorusuna, "Bir sonraki turnuva Eylül ayındaki Uluslar Ligi. Bizim ilk hedefimiz o turnuva. Daha sonra dinlenme şansımız olacak" dedi.

Milli futbolcuları soyunma odasında ziyaret etti

Cumhurbaşkanı Erdoğan, millî futbolcuları soyunma odasında ziyaret etti

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Kadromuz, Dünya ve Avrupa rövanşına hazır

Belediye Başkan Yardımcıları ve Özel Kalem’e Önemli Eğitim

Afyonkarahisar Belediye Başkanı Burcu Köksal'ın talimatıyla Belediye Başkan Yardımcıları ve özel kalem personelimize yönelik eğitim verildi.

Rusya-Ukrayna arasında yaşanan savaşın başlaması sonrasında başkent Kiev’in yanı sıra Harkov, Kramatorsk, Mariupol, Mykolaiv, Odessa kentlerinde art arda patlamalar yaşandı. Bu doğrultuda Rusya’nın Ukrayna’ya yönelik başlattığı operasyon sebebiyle birçok yabancı ülke vatandaşı da bu bölgelerde mahsur kaldı. Ukrayna’da Yazılım Mühendisliği okuyan ve Harkov kentinde kalan Sakaryalı Ömer Şentürk ise yaşadığı dehşeti anlatarak kurtarılmayı bekledi. Dışişleri Bakanlığı’nın yaptığı çalışmalar neticesinde ise Şentürk ve bölgede kalan diğer vatandaşlar, Türkiye’ye giriş yaptı. Romanya ve Bükreş üzerinden ülkeye giriş yaptıklarını anlatan Şentürk o anları anlattı.

“Sığınaklara ve metro istasyonlarına saklandık”
Ukrayna’ya eğitim için üç ay önce giden Ömer Şentürk, “Savaş Ukrayna’da 22 Şubat’ta başladı ama biz bir şey hissetmedik. Çünkü bize çok uzaktı. Bizim öğrenci yurdumuz Harkov şehrinin öğrenci ilçesi olan Botanitsat’taydı. Çatışmalar daha çok Dombas bölgesindeydi, bizim ilçemizde her şey normaldi. Bir sonraki gece bizim olduğumuz yere savaş sıçradı, ben ve öğrenci arkadaşlarım çok panikledik, büyük kargaşa yaşandı. Sabah 05.50’de bombardıman başlıyordu. Sürekli sığınaklara ve metro istasyonlarına saklandık. Soğukkanlı olmaya gayret ediyordum ama korkmamak elde değildi” dedi.

“Beni istasyona onlar yetiştirdi”
Bombardımandan dolayı markete sığındığını belirten Şentürk, “Yurda dönüp hazırlanmak istedim ama 45 dakikam kalmıştı istasyona varmak için. Sokağa çıkma yasağı başlayacaktı ve istasyon bize 8 kilometre uzaklıktaydı. Yaya olarak ulaşmak istedim, 6 kilometre yürüdükten sonra Ukrayna askerlerine denk geldim. Pasaport kontrolü yaptılar, bir süre araçta beklettiler, soru sordular ardından beni istasyona onlar yetiştirdi. Geç de olsa trene vardım ve 35 saatlik yolculukla Romanya sınırına ulaştık. Oradan da Bükreş üzerinden Türkiye’ye ulaştık. Gece iki buçukta Karasu’ya vardım ve aileme kavuştum. Beni aileme kavuşturan Dışişleri Bakanlığımıza ve Cumhurbaşkanımıza teşekkür ediyorum. Ukrayna’dan Türkiye’ye tren kaldırmak büyük sıkıntıydı, sürekli bombalama vardı. Ama bunu başardılar. Bizi Ukrayna’dan ve Bükreş’ten aldırmak için altı tane uçak tuttular, evimize ulaştırdılar” şeklinde konuştu.

Haber Resimleri

Belediye Başkan Yardımcıları ve Özel Kalem’e Önemli Eğitim

Spor

Afyonkarahisar'da 5 Temmuz Dünya Badminton Günü coşkuyla kutlandı

5 Temmuz Dünya Badminton Günü, Afyonkarahisar'ın Tınaztepe Spor Salonu'nda büyük bir coşkuyla kutlandı.

Afyonkarahisar'da Görkemli Düğün: Erdal Kaplan ve Tuğçe Çetin Evliliğe İlk Adımını Attı

Afyonkarahisar AFAD İl Müdürlüğünde görevli Mühendis Erdal Kaplan ve Ressam Tuğçe Çetin, yoğun davetli katılımıyla gerçekleşen görkemli bir düğün töreni ile dünyaevine girdi.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.